Follow on Bloglovin

onsdag den 7. november 2012

The med et twist.


Sammen med det kolde vejr, kommer mit enorme behov for varme drikke. Jeg kører dem non-stop ned i svælget fra start oktober til slut marts, og hen over vinteren har jeg en tendens til at gå lidt død i den uendelige kaffe-kakao-the cirkel. I år bliver anderledes - takket været Safter
Safter, er en (fantastisk!!) ny bog af Søren Ejlersen og Umahro Cadogan, der omhandler smoothies, greenies, juicer og andre grønne læske-væsker, udvundet af  ren natur og sundhed. Bogen er meget grundig og omfangsrig, og indeholder b.la. et kapitel om varme drikke, samt et meget overskueligt opslagsafsnit, hvor de forskellige grøntsager/frugters gavnlige effekter gennemgås.
Indtil videre har jeg haft testet en 4-5 opskrifter fra bogen (af dem der kan fremstilles uden en juicer, som jeg hverken har råd eller køkkenbordsplads til), og min foreløbige favorit blandt de varme drikke, er denne blåbær/chili drik: 

1 dl æblejuice, en håndfuld blåbær, lidt revet ingefær og en halv chili, overhældes med kogende vand. Lad blandingen trække 1 minuts tid, hiv chilien op, og nyd den varme drik! 
(- gerne med en masse hjemmebagt kage til. Mmh.)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar